Školní poradenské pracoviště (ŠPP) poskytuje odborné poradenské služby dle Vyhlášky č. 72/2005 Sb. O poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních ve znění pozdějších předpisů. Služby jsou poskytovány žákům a jejich zákonným zástupcům. ŠPP dále poskytuje rady dalším pedagogickým i nepedagogickým pracovníkům s cílem zlepšit kvalitu a úroveň vzdělávání, propojit informovanost na půdě školy, čímž docílit efektivního a kvalitního vzdělávání žáků.
výchovný-kariérový poradce, metodik prevence: Mgr. Hana Dusílková
kontakt: hana.dusilkova@zsmsbychory.cz
konzultační hodiny pro rodiče: úterý a čtvrtek 10:30 – 11:30
konzultační hodiny pro žáky: kdykoli dle potřeby po předchozí domluvě
speciální pedagog (předmět speciálně pedagogické péče): Mgr. Jana Zápotočná
kontakt: jana.zapotocna@zsmsbychory.cz
konzultační hodiny pro rodiče: kdykoli dle potřeby po předchozí domluvě
konzultační hodiny pro žáky: kdykoli dle potřeby po předchozí domluvě
metodik pro přípravu ŠVP: Mgr. Ivana Wiedermannová
kontakt: ivana.wiedermannova@zsmsbychory.cz
konzultační hodiny pro rodiče: kdykoli dle potřeby po předchozí domluvě
konzultační hodiny pro žáky: kdykoli dle potřeby po předchozí domluvě
Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
MINIMÁLNÍ PREVENTIVNÍ PROGRAM 2023/2024
Výchovný poradce
věnuje se procesu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (včetně integrace nadaných) na školách
vykonává administrativní činnosti, jako je evidence žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, nadaných žáků a těch, kteří mají individuální vzdělávací plán z jiných, například zdravotních důvodů
konzultuje výsledky z pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogického centra a jiných odborných vyšetření
eviduje vypracované individuální vzdělávací plány a plány pedagogické podpory
jedná se zákonnými zástupci, třídními učiteli a pracovníky školského poradenského pracoviště o vzdělávacích a výchovných potřebách žáků
průběžně spolupracuje střídními učiteli a pracovníky školského poradenského zařízení při mapování problémů ve vzdělávání žáků
shromažďuje odborné zprávy a informace o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení
spolupracuje s třídními učiteli a rodiči při řešení aktuálních výukových problémů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
sleduje nové poznatky v oblasti péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Kariérový poradce
pomáhá žákům a zákonným zástupcům s profesní orientací po celou dobu školní docházky tak, aby se žáci v budoucnu uplatnili na trhu práce
pomáhá vycházejícím žákům s výběrem odborného učiliště či střední školy, organizuje společné exkurze, návštěvu – burzy škol a informačního poradenského střediska na úřadu práce, prezentace středních škol ve škole
organizuje informační schůzky pro zákonné zástupce vycházejících žáků (informace o přijímacím řízení, setkání se zástupci ze středních škol)
podává základní informace k přijímacímu řízení, pomáhá s vyplněním přihlášek na SŠ
eviduje přehledy o žácích přijatých/nepřijatých na střední školu a o vydaných zápisových lístcích
spolupracuje s třídními učiteli a ostatními učiteli a s metodikem prevence při řešení výchovných problémů, záškoláctví, dlouhodobé absence či šikany
Metodik prevence
pracuje v oblasti prevence sociálně patologických jevů, zajišťuje metodickou, koordinační a poradenskou činnost v problematice prevence rizikového chování, jako jsou např. šikana, užívání návykových a psychotropních látek, záškoláctví, agresivita, rizikové sexuální chování, rizika školního neúspěchu aj.
zvyšuje všeobecnou informovanost mezi rodiči, učiteli a žáky tak, aby byla zajištěna maximální primární prevence těchto jevů
úzce spolupracuje se třídními učiteli a podporuje bezpečné a zdravé klima ve třídě a ve škole
vyhodnocuje varovné signály spojené s možností výskytu rizikového chování a poskytuje poradenskou činnost
podílí se na tvorbě a naplňování Minimálního preventivního programu školy
organizuje přednášky a besedy spojené s uvedenou problematikou
je tvůrcem preventivního programu školy, koordinuje aktivity školy zaměřené na prevenci sociálně patologických jevů
metodicky vede činnosti a koordinuje vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů
koordinuje aktivity zaměřené na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků/cizinců
kontaktuje odpovídající odborné pracoviště a participuje na intervenci a následné péči v případě akutního výskytu sociálně patologických jevů
prezentuje výsledky preventivní práce školy, získává nové odborné informace a zkušenosti
© ZŠ a MŠ Býchory | Design Mediasys