Školní poradenské pracoviště
Poradenští pracovníci ŠPP:
Výchovný-kariérový poradce, metodik prevence:
Mgr. Hana Dusílková
kontakt: hana.dusilkova@zsmsbychory.cz
konzultační hodiny pro rodiče: úterý a čtvrtek 10:30 – 11:30
konzultační hodiny pro žáky: kdykoli dle potřeby po předchozí domluvě
Školní speciální pedagog:
Mgr. Jana Zápotočná
kontakt: jana.zapotocna@zsmsbychory.cz
konzultační hodiny pro rodiče: kdykoli dle potřeby po předchozí domluvě
konzultační hodiny pro žáky: kdykoli dle potřeby po předchozí domluvě
Metodik pro přípravu ŠVP:
Mgr. Ivana Wiedermannová
kontakt: ivana.wiedermannova@zsmsbychory.cz
konzultační hodiny pro rodiče: kdykoli dle potřeby po předchozí domluvě
konzultační hodiny pro žáky: kdykoli dle potřeby po předchozí domluvě
- Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
- Minimální preventivní program 2024/2025
- Roční plán výchovného poradce
- AGRESE SOCIÁLNÍ BUBLINY
- KYBERROOMING
- KYBERSIKANA
- KYBERSTALKING
- SEXTING
- ZÁVISLOSTI
Pracovník podpory a péče:
Bc. Aneta Dvořáková
tel: 739 024 322
e-mail: aneta.dvorakova@prostor-plus.cz
Školní poradenské pracoviště (ŠPP)
Poskytuje odborné poradenské služby dle Vyhlášky č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů. Služby jsou poskytovány žákům a jejich zákonným zástupcům. ŠPP dále poskytuje rady dalším pedagogickým i nepedagogickým pracovníkům s cílem zlepšit kvalitu a úroveň vzdělávání, propojit informovanost na půdě školy, čímž docílit efektivního a kvalitního vzdělávání žáků.
Výchovný poradce
Věnuje se procesu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (včetně integrace nadaných) na školách vykonává administrativní činnosti, jako je evidence žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, nadaných žáků a těch, kteří mají individuální vzdělávací plán z jiných, například zdravotních důvodů konzultuje výsledky z pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogického centra a jiných odborných vyšetření eviduje vypracované individuální vzdělávací plány a plány pedagogické podpory jedná se zákonnými zástupci, třídními učiteli a pracovníky školského poradenského pracoviště o vzdělávacích a výchovných potřebách žáků průběžně spolupracuje střídními učiteli a pracovníky školského poradenského zařízení při mapování problémů ve vzdělávání žáků shromažďuje odborné zprávy a informace o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení spolupracuje s třídními učiteli a rodiči při řešení aktuálních výukových problémů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami sleduje nové poznatky v oblasti péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Kariérový poradce
Pomáhá žákům a zákonným zástupcům s profesní orientací po celou dobu školní docházky tak, aby se žáci v budoucnu uplatnili na trhu práce pomáhá vycházejícím žákům s výběrem odborného učiliště či střední školy, organizuje společné exkurze, návštěvu – burzy škol a informačního poradenského střediska na úřadu práce, prezentace středních škol ve škole organizuje informační schůzky pro zákonné zástupce vycházejících žáků (informace o přijímacím řízení, setkání se zástupci ze středních škol) podává základní informace k přijímacímu řízení, pomáhá s vyplněním přihlášek na SŠ eviduje přehledy o žácích přijatých/nepřijatých na střední školu a o vydaných zápisových lístcích.
Školní speciální pedagog
Standardní činnost školního speciálního pedagoga zahrnuje účast na programu pedagogicko-psychologických poradenských služeb ve škole, včetně primární prevence. Dále také komunikuje s vedením školy, učiteli, žáky a jejich zákonnými zástupci. Poskytuje speciálně pedagogickou péči (PSPP) pro konkrétní žáky na základě doporučení školského poradenského zařízení, které se opírá o podpůrné opatření druhého stupně. Předmět speciálně pedagogické péče se orientuje na korekci specifických poruch učení, rozvoj grafomotorických a vizuálně percepčních dovedností, a také na trénink sociální komunikace. Účastní se zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání v souladu s potřebami školy a školního poradenského zařízení. Zaměřuje se na identifikaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a připravuje podpůrné intervence ve školním prostředí.
Metodik prevence
Pracuje v oblasti prevence sociálně patologických jevů, zajišťuje metodickou, koordinační a poradenskou činnost v problematice prevence rizikového chování, jako jsou např. šikana, užívání návykových a psychotropních látek, záškoláctví, agresivita, rizikové sexuální chování, rizika školního neúspěchu aj. zvyšuje všeobecnou informovanost mezi rodiči, učiteli a žáky tak, aby byla zajištěna maximální primární prevence těchto jevů úzce spolupracuje se třídními učiteli a podporuje bezpečné a zdravé klima ve třídě a ve škole
vyhodnocuje varovné signály spojené s možností výskytu rizikového chování a poskytuje poradenskou činnost
podílí se na tvorbě a naplňování Minimálního preventivního programu školy
organizuje přednášky a besedy spojené s uvedenou problematikou
je tvůrcem preventivního programu školy, koordinuje aktivity školy zaměřené na prevenci sociálně patologických jevů
metodicky vede činnosti a koordinuje vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů
koordinuje aktivity zaměřené na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků/cizinců
kontaktuje odpovídající odborné pracoviště a participuje na intervenci a následné péči v případě akutního výskytu sociálně patologických jevů
prezentuje výsledky preventivní práce školy, získává nové odborné informace a zkušenosti.